Przedstawiam propozycje ocen opisowych dla uczniów II klasy Szkoły Podstawowej. Można je wykorzystać przy pisaniu świadectw szkolnych, informacji dla rodziców. Obejmują one poziom opanowania podstawowych wiadomości i umiejętności przewidzianych podstawą programową klasy drugiej oraz opis oceny z zachowania.
Oto moje propozycje:
Ada jest uczennicą pracowitą, obowiązkową i samodzielną. Łatwo nawiązuje kontakty z rówieśnikami. Jest koleżeńska, życzliwa i lubiana w klasie. Chętnie pomaga innym dzieciom i potrafi docenić ich sukcesy. Na zajęciach jest aktywna, żywa i pomysłowa; nie zawsze panuje nad głośnym wyrażaniem swoich emocji. Lubi dominować w grupie.
Wypowiada się chętnie, pełnymi i poprawnie zbudowanymi zdaniami. posiada bogate słownictwo. Czyta płynnie i wyraziście, z odpowiednią intonacją. Rozumie czytany tekst. Pisze starannie, stosuje poznane zasady ortograficzne. Potrafi zredagować krótkie opowiadanie i opis. Opanowała podstawowe wiadomości gramatyczne. Sprawnie wykonuje poznane działania matematyczne w zakresie 100. Samodzielnie rozwiązuje złożone zadania tekstowe. Posiada rozległą wiedzę o otaczającym środowisku. Jest sprawna fizycznie. Chętnie śpiewa. Pomysłowo i estetycznie wykonuje prace plastyczno- techniczne.
Sebastian jest uczniem koleżeńskim, życzliwym i sympatycznym. Chętnie pomaga innym dzieciom. Jednak jest mało obowiązkowy. Nie zawsze odrabia prace domowe. Wymaga ciągłego zachęcania do podejmowania obowiązków szkolnych. Jest mało samodzielny . Jednak potrafi cieszyć się ze swoich postępów w nauce.
Wypowiada się pojedynczymi zdaniami, nie zawsze poprawnymi. Zrobił duże postępy w umiejętności czytania. Czyta dosyć płynnie, nie zawsze przestrzega znaków przestankowych. Ma problemy ze zrozumieniem czytanego tekstu. Pisze niestarannie, nie przestrzega poznanych zasad ortograficznych. Nie w pełni opanował podstawowe wiadomości gramatyczne. Ma problemy z wykonywaniem poznanych działań matematycznych w zakresie 100. Zadania tekstowe wykonuje z pomocą nauczyciela. Posiada małą wiedzę o otaczającym środowisku. Jego prace plastyczne są mało pomysłowe i nieestetyczne. Chętnie uczestniczy w zajęciach muzycznych. Jest dosyć sprawny fizycznie.
Ola jest uczennicą miłą, sympatyczną i koleżeńską. Chętnie pomaga innym dzieciom. Jest niezwykle wrażliwa. Niekiedy bywa jednak konfliktowa. Nie zawsze obowiązkowa i mało samodzielna. Chętnie bierze udział w zajęciach. Potrafi cieszyć się z sukcesów swoich i innych dzieci. Jest niezwykle ambitna.
Wypowiada się pojedynczymi zdaniami, często niepoprawnie zbudowanymi. Posiada ubogie słownictwo i niewielki zakres wiedzy o otaczającym środowisku. Czyta w dobrym tempie , nie zawsze rozumie czytany tekst. Pisze niestarannie, popełnia dużo błędów ortograficznych. Słabo opanowała podstawowe wiadomości gramatyczne, nie rozróżnia przymiotników. Ma problemy z wykonywaniem poznanych działań matematycznych w zakresie 100, zwłaszcza z odejmowaniem i dzieleniem. Zadania tekstowe wykonuje z pomocą nauczyciela. Jej prace plastyczne są nieestetyczne i mało pomysłowe. Niechętnie uczestniczy w zajęciach ruchowych.
Ania jest uczennicą pracowitą, chociaż nie zawsze obowiązkową. Bierze aktywny udział w zajęciach. Jest opiekuńcza i koleżeńska. Chętnie pomaga innym dzieciom. Potrafi zgodnie współdziałać w zespole. Jest szczera i otwarta.
Wypowiada się chętnie, prostymi i poprawnie zbudowanymi zdaniami. Czyta poprawnie i dość płynnie, z odpowiednią intonacją. Rozumie czytany tekst. Pisze niezbyt starannie, nie zawsze przestrzega poznanych zasad ortograficznych. Potrafi zredagować krótkie opowiadanie i opis. Opanowała podstawowe wiadomości gramatyczne. Ma problemy z kolejnością alfabetyczną wyrazów. Sprawnie wykonuje poznane działania matematyczne w zakresie 100. Samodzielnie rozwiązuje zadania tekstowe. Posiada rozległą wiedzę o otaczającym środowisku. Jest sprawna fizycznie. Chętnie śpiewa i estetycznie wykonuje prace plastyczno- techniczne.
Damian jest uczniem koleżeńskim, uczynnym i wrażliwym. Chętnie pomaga innym dzieciom. Jest lubiany w klasie. Wyróżnia się pracowitością i obowiązkowością. Zawsze przygotowuje się do zajęć. Odpowiedzialnie wykonuje powierzone zadania. Jest niezbyt aktywny na zajęciach. Nerwowo reaguje na nowe sytuacje.
Wypowiada się pełnymi i poprawnie zbudowanymi zdaniami. Ma bogaty zasób słownictwa. Czyta płynnie i wyraziście, z odpowiednią intonacją. Rozumie czytany tekst. Pisze niezbyt starannie, ale stara się stosować poznane zasady ortograficzne. Potrafi zredagować krótkie opowiadanie i opis. Opanował podstawowe wiadomości gramatyczne. Sprawnie wykonuje poznane działania matematyczne w zakresie100. Samodzielnie rozwiązuje złożone zadania tekstowe. Posiada rozległą wiedzę o otaczającym środowisku. Jest sprawny fizycznie. Chętnie śpiewa. Pomysłowo i estetycznie wykonuje prace plastyczno- techniczne.
Marta jest uczennicą spokojną, uczynną i życzliwą. Chętnie pomaga innym dzieciom. Potrafi współdziałać w zespole. Panuje nad swoimi emocjami i umie zachować się w sytuacjach konfliktowych. Jest jednak mało ambitna i pracowita,
nie zawsze systematyczna i obowiązkowa.
Wypowiada się chętnie, pełnymi, poprawnymi zdaniami. Czyta wolno, wyrazami, nie zawsze przestrzega znaków przestankowych. Nie w pełni rozumie cicho czytany tekst. Pisze niestarannie, popełnia bardzo dużo błędów ortograficznych. Potrafi ułożyć krótkie opowiadanie i opis. Nie w pełni opanowała podstawowe wiadomości gramatyczne. Dobrze liczy w zakresie 100. Ma problemy z rozwiązywaniem zadań tekstowych. Posiada ogólną wiedzę o otaczającym środowisku. Jest sprawna fizycznie. Chętnie uczestniczy w zajęciach muzycznych. Ładnie wykonuje prace plastyczno- techniczne.
Opracowała: mgr Renata Woronowicz